Kehidupan ku…  

Posted by forever

Jam 4pg pada tarikh 25/2/1980 telah lahir seorang hamba Allah dimuka bumi ini, iaitu aku la hehe…maka bermula la kehidupan aku dibumi ini, di alam baru selepas melalui alam rahim ibuku, yg sebelum itu di alam roh…apa lg selepas dilahirkan mesti la letak namakan? xkan xmau ada nama kot? hehe… jadi nama ku yg sebenar adalah krie… (nama pendek je.. Panjang x larat nak tulis :D ) uik lupa nak cita aku lahir kat mn?? Aku dilahirkan di Kg. Banggol Sidam Kiri Kedah… iaitu kg. halaman aku sekarang… ada sapa tau ka kg aku jd p la lawat2 umh aku dah tau…hbq dulu nak pi tau…

Aku dibesarkan oleh ibu dan bapa ku…membesaq kat kg tu la, kg mn lg dah yg tu je kg aku…dok kg selama 12 thn lepas 2 aku masuk asrama pulak jd x dok kat kg dah la,sejak dari itu sampai la xdok kg..bukn x dok terus, balik je ari cuti tp dok besaq kat tmpat luaq je la… 7thn dok asrama, 2thn dok pondok, 3thn dok umh sewa, 3thn dok luar negara egypt… uik banyaknya aku dok luaq, kan aku dah kata banyak dok luaq, buat heran boleh…hehehe….

Cita cikit aku ngaji kat mn noh… umuq 5-6 tahun aku ngaji tadika kat kg akula kat mn lg x kan nk p kg org kot maklumla kecil lg… semasa umuq 7-12 tahun sek keb sidam kiri la…nasib baik ada sek kat kg aku leh gak aku ngji kenai a, b, c x gitu….seterusnya umuq 13-19 tahun masuk sek men lak la, tak kan nak dok sek keb lg kot dah besaq cikit leh kenai dunia katakan, nama sek aku sek men tarbiah al-nashiin bukit meriam, selesai dh ngji situ masa umuq aku 20-22 tahun aku p dok pondok lak ngaji kat sana lak, nak tau gak ka nama apa pondok aku tu? Oklah aku hbq maddrasah nurul islah pondok tuan guru haji bakar parik panjang baling… pas tu masa umuq aku 23-25 tahun aku masuk Insaniah lak sekarag ni KUIN… habis je situ aku mai mesir lak masa umuq 26 tahun sampai sekarang ni… bila nak habis la… doa je la...

apa lagi nak cita tntang diri aku x mai fikiran ni… nanti bila ada lg aku nak cita aku sambung ok…

This entry was posted on 8:10 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Sign by Danasoft - Myspace Layouts and Signs